W dużych firmach np. budowlanych, czy usługowych wymogiem koniecznym jest posiadanie szafek w pomieszczeniach socjalnych. Ich funkcjonalność sprawia jednak, że coraz częściej pojawiają się również w instytucjach, czy biurach.

Dlaczego tak popularne są szafki dla pracowników?

Meble socjalne w postaci szafek powinny posiadać odpowiednie atesty, a także spełniać określone normy, które są wymagane przez PBiHP. Ten rodzaj wyposażenia na co dzień jest wykorzystywany w wielu miejscach np. w szkołach, basenach, siłowniach, szatniach itp. Coraz częściej są również stosowane w biurach. Nie każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić swoim pracownikom szafki na ubrania. Według przepisów osoby pracujące w pomieszczeniach biurowych swoją odzież mogą przechowywać w wyznaczonych do tego miejscach np. wieszaki lub specjalnie przeznaczona do tego szafa. Niemniej jednak szafki systemowe są bardzo doceniane przez zatrudnionych, dlatego firmy coraz częściej decydują się na ich zakup, mimo iż nie mają takiego obowiązku. To spore ułatwienie dla pracowników w szczególności w okresie zimowym. Daje to możliwość zmiany obuwia na lżejsze bardziej dostosowane do warunków pracy. Dodatkowo przyczyniają się do zachowania porządku w określonej przestrzeni. Istnieje również obowiązek montowania szafek dla pracowników wszędzie tam, gdzie obowiązkowa jest wymiana ubrania np. na robocze.

Warto pamiętać, że każdy pracownik powinien mieć swoją szafkę i niedopuszczalny jest system rotacyjny.

Jakie zalety mają szafki i do czego są wykorzystywane?

Dzięki swej funkcjonalności szafki dla pracowników posiadają dużo zalet. Z powodzeniem są wykorzystywane do: przechowywania osobistych rzeczy, czy zapasowych ubrań. Dodatkowo dają możliwość zmiany obuwia, zwiększają komfort pracy, a także przyczyniają się do higieny i porządku w pomieszczeniu socjalnym. Oprócz wygody i praktyczności zapewniają również prywatne miejsce w przestrzeni publicznej. Niewątpliwie dużą zaletą jest również fakt, że są one zamykane, co gwarantuje bezpieczeństwo przechowywanych rzeczy oraz stanowi odpowiednie zabezpieczenie, które chroni przed dostępem osób niepożądanych. Dodatkowo są łatwe w utrzymaniu czystości i mogą przyczynić się do oryginalnej aranżacji danego wnętrza. Wykonane z najwyższej jakości materiałów gwarantują komfortowe i praktyczne korzystanie przez długi czas.

Szafki dla pracowników najczęściej są wykorzystywane w dużych zakładach produkcyjnych lub usługowych, czyli wszędzie tam, gdzie konieczna jest zmiana odzieży na roboczą. Dodatkowo idealnie spełniają swoją funkcję w obiektach sportowo-rekreacyjnych. Dzięki swej funkcjonalności z powodzeniem są wykorzystywane w urzędach, biurach, czy w szkołach i przedszkolach. Co ciekawe zdarza się również, że szafki są elementem wystroju wnętrz mieszkań czy domów.

szafki systemowe dla pracowników

Jakiego rodzaju szafki sprawdzają się najlepiej?

Szafki powinny być skonstruowane z najlepszych i odpornych materiałów, co przyczyni się do dłuższej eksploatacji. Mają zapewnić wygodę, bezpieczeństwo i funkcjonalność. Tego rodzaju wyposażenie ma spełniać określone normy bezpieczeństwa i higieny pracy. Dodatkowo szafka musi mieć odpowiednie wymiary. Odpowiadając na potrzeby użytkowników, jej wnętrze powinno mieć możliwość dopasowania się do indywidualnych wymagań.

Decydując się na zakup szafek, warto zwrócić uwagę, aby były one wykonane z solidnych materiałów a co za tym idzie były odporne na zarysowania. W zależności od ich przeznaczenia muszą również cechować się np. odpornością na wilgoć, czy działaniem czynników zewnętrznych. Decydując się na zakup odpowiednich szafek, warto skorzystać z oferty dobrego producenta, jakim jest GREENPANEL. Oferuje on solidne i wytrzymałe szafki Sanikab 32, które dzięki swej funkcjonalności będą służyć przez długi czas. Co więcej, jest również możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb klienta. Dodatkową zaletą jest opcja kupna szafki z ławką, co jeszcze bardziej zwiększy funkcjonalność. Z pewnością sama cena nie jest wystarczającym argumentem przemawiającym za kupnem tego wyposażenia. Z reguły okazuje się, że te tańsze są wykonane z gorszej jakości materiałów, a czas ich użytkowania jest znacznie krótszy. Warto pamiętać, że szafka ma spełniać wszystkie wymagane funkcję, dlatego musi być trwała i solidna.

Szafki dają poczucie prywatności i komfortu w miejscu pracy. Niezależnie od przeznaczenia są doskonałym rozwiązaniem na utrzymanie czystości i higieny. Naprawdę warto przemyśleć zakup tego wyposażenia.